Čo treba vedieť skôr, ako sa pustíte do webu

V dnešnej dobe si už takmer nevieme predstaviť svoj biznis bez webu. Hovorí sa, že ak nie sme „online“, ako by sme ani neboli. Internet sa stal pre podnikateľov obrovským „trhoviskom“, ktorý nám dáva nedozierne možnosti.

Ešte stále však vidieť množstvo webov, ktoré sú neprehľadné a skôr, ako sa nám podarí nájsť, čo potrebujeme, častokrát odídeme.

Na začiatku sú dve kľúčové otázky. Bez ich zodpovedania by som naozaj nikomu neodporúčala ísť v tvorbe webovej stránky ďalej.

  1. Čo od webu očakáva návštevník?
  • prehľadný – hneď vie, „o čom to je“
  • jednoduchý – ľahko nájde, čo potrebuje, ináč povedané – povedie ho
  • dôveryhodný – neočakáva šuflikantov, ale profesionálneho partnera, ak mu má zveriť svoj kontakt či údaje pre nákup
  • príjemný – estetika, rýchlosť, ľahká orientácia
  • čitateľný na akomkoľvek zariadení
  • tieto osobne považujem za hlavné, avšak samozrejme môžu byť ďalšie
  1. Čo od webu očakávame my? Zvyčajne chceme mať web:
  • reprezentatívny – pekný, moderný vzhľad
  • poskytne návštevníkovi jasnú informáciu o našej aktivite – čím mu môžeme byť prospešní
  • bude prinášať nových zákazníkov
  • uľahčí nám prácu vďaka dobre nastaveným automatom
  • dostane nás na čo najvyššie priečky vo vyhľadávačoch, a teda zviditeľní nás a naše aktivity
  • doplňte si ďalšie vlastné očakávania podľa seba

Stačí to?

Nuž, moja vlastná skúsenosť mi hovorí, že čím skôr a úspešnejší web chceme mať, tým poctivejšie by sme sa mali venovať príprave na jeho tvorbu. Moja osobná odpoveď je preto – nestačí. Iste, dá sa vrhnúť na to, avšak často pozorujem, že pokiaľ si klient dobre nepremyslel stránku koncepčne, strategicky i takticky, tak sa zvyčajne buď zamotal až stratil a už nevedel, ako ďalej, alebo ho na niekoľkokrát prerábal.

Ono je to tak trochu ako s domom. Ak má byť stavba ozaj kvalitná a k spokojnosti ľudí, ktorí v ňom budú bývať, musia venovať náležitú pozornosť projektu. Ten sa častokrát tvorí dlhšie a prerába sa niekoľko krát. Málokedy sa stretnete s tým, že to niekto „dá na prvú“ bez toho, aby potom neľutoval, nebúral, neprerábal hotový dom.

Takto je to aj s webom. Pouvažujte a spíšte si základné body, ktorými si stanovíte, čo chcete webom dosiahnuť, prečo to takto chcete, akú uvádzaciu stratégiu použijete, a pod. Nastavte si skrátka celú koncepciu, urobte si plán.

Ak neviete, ako na to, rada vám s tým pomôžem, za tie roky som si už vytvorila skvelý systém, aby som pri tvorbe akéhokoľvek webu na nič nezabudla.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí a použijeme ich výhradne na účel kontaktu s Vami na základe Vášho komentára. Osobné údaje spracovávame v súlade s Nariadením EÚ GDPR a Zákona č.18/2018, podrobnosti o svojich právach sa dozviete na stránke Zásady spracúvania a ochrany osobných údajov.