V dnešnej dobe si už takmer nevieme predstaviť svoj biznis bez webu. Hovorí sa, že ak nie sme „online“, ako by sme ani neboli. Internet sa stal pre podnikateľov obrovským „trhoviskom“, ktorý nám dáva nedozierne možnosti.
Ešte stále však vidieť množstvo webov, ktoré sú neprehľadné a skôr, ako sa nám podarí nájsť, čo potrebujeme, častokrát odídeme.
Na začiatku sú dve kľúčové otázky. Bez ich zodpovedania by som naozaj nikomu neodporúčala ísť v tvorbe webovej stránky ďalej.
Nuž, moja vlastná skúsenosť mi hovorí, že čím skôr a úspešnejší web chceme mať, tým poctivejšie by sme sa mali venovať príprave na jeho tvorbu. Moja osobná odpoveď je preto – nestačí. Iste, dá sa vrhnúť na to, avšak často pozorujem, že pokiaľ si klient dobre nepremyslel stránku koncepčne, strategicky i takticky, tak sa zvyčajne buď zamotal až stratil a už nevedel, ako ďalej, alebo ho na niekoľkokrát prerábal.
Ono je to tak trochu ako s domom. Ak má byť stavba ozaj kvalitná a k spokojnosti ľudí, ktorí v ňom budú bývať, musia venovať náležitú pozornosť projektu. Ten sa častokrát tvorí dlhšie a prerába sa niekoľko krát. Málokedy sa stretnete s tým, že to niekto „dá na prvú“ bez toho, aby potom neľutoval, nebúral, neprerábal hotový dom.
Takto je to aj s webom. Pouvažujte a spíšte si základné body, ktorými si stanovíte, čo chcete webom dosiahnuť, prečo to takto chcete, akú uvádzaciu stratégiu použijete, a pod. Nastavte si skrátka celú koncepciu, urobte si plán.
Ak neviete, ako na to, rada vám s tým pomôžem, za tie roky som si už vytvorila skvelý systém, aby som pri tvorbe akéhokoľvek webu na nič nezabudla.